Šis apkopojums par aktualitātēm ir tapis, kad vismaz brīdi esam apturējuši Covid-19. Ir daudz spekulāciju par to, cik ļoti dzīve atgriezīsies vai neatgriezīsies režīmā “kā bija iepriekš”. Taču skaidrs, ka daudz vairāk paļausimies uz tiešsaisti.
Iepriekš tas nebija iedomājams un arī nebija vajadzības, taču pieredzējām, kā uz tiešsaistes vidi pārcēlās apbalvošanas ceremonijas. 2020. gadā digitāli pasniegtas Adwards MMXX balvas. Latvian Art Directors Club Facebook lapā arī apskatāmi visu uzvarētāju video. Vēl noteikti balvu pasniegšanas kontekstā šeit ir vērts saglabāt saiti uz Literatūras gada balvas pasniegšanas ceremoniju, kas izcēlās ar radošu pieeju un kvalitatīvu izpildījumu.
Taču arī tiešsaistē ir savi nosacījumi. Šķiet, ka par to aizmirsa daudzi, kas izmisīgi metās veidot internetveikalus, vienkārši gribēja ātri pārcelt savus pakalpojumus uz digitālo vidi vai arī metās veidot saturu, iepriekš nepārdomājot sekas. Par to ļoti jauks video padevies Džemmai Sudrabai, kas skatāms viņas Facebook lapā “Starp mums meitenēm runājot”. Morāle – nevajag melot.
Arī nākamais stāsts ir par to pašu – zīmols “Amoralle” uzfilmēja video, spriežot pēc dalībnieku liecībām, tieši krīzes sākumā. Ideja laba, taču kaut kādu iemeslu dēļ video tika publicēts pēc pāris mēnešiem un pavisam citā kontekstā – iestājoties par cīņu pret rasismu ASV, kas tur aktivizējies pēc tam, kad policists nogalinājis melnādainu vietējo iedzīvotāju. Rezultāts – “Amoralle” izņēma video un uzņēmuma īpašniece publiski atvainojās.
Vēl viena ASV rasisma apkarošanas cīņas atskaņa – “Food Union” atsauca saldējuma “Pols” reklāmas, kurās bija sauklis “Krāsains starp baltajiem”. Vietējie profesionāļi un arī potenciālie pircēji pauda neizpratni, tomēr uzņēmums nolēma neriskēt.
Noslēdzot uz pozitīvas nots, gribas uzteikt daudzu un dažādu iestāžu sadarbību lietotnes radīšanā, kas, iespējams, nākotnē mūs pasargās no vēl viena ārkārtas stāvokļa. Vai vismaz ja ne no tā, tad pārcietīsim to vieglāk. Runa ir par sabiedrībā pretrunīgi vērtēto “Apturi Covid” lietotni. Milzīgā tempā to radīja IT uzņēmumi. Atbalstu reklāmā un komunikācijā nodrošināja šo nozaru pārstāvji. Te viņi visi – Andris K. Bērziņš, “Latvijas Mobilais Telefons”, SIA “MAK IT”, SIA “Autentica”, SIA “TestDevLab”, SIA “Mobilly”, SIA ZIPPY VISION, Gundars Bērziņš, Leo Seļāvo, SIA “DDB WORLDWIDE LATVIA”, SIA “Wrong Digital”, SIA “Deep White”. Un galvenais – ja neesi to vēl lejupielādējis savā tālrunī, lūdzu izdari to.
Pievienot komentāru