Jau gandrīz divi mēneši pagājuši kopš dzīve notiek attālināti. Mainās paradumi, ne tikai visa dzīve, bet pat filmēšanas laukums ir pārcēlies. Taču pats galvenais jautājums mārketinga profesionāļiem – kad šis viss beigsies, kā būs mainījušies klienti un viņu uzvedība?
Imarketings.lv turpina pētīt, kas jau ir mainījies, ņemot vērā meklēšanas pieprasījumus. Daži secinājumi:
- pieprasīti ir vietējie internetveikali;
- pieaug pieprasījums pēc pārtikas piegādes pakalpojumiem;
- aptiekas un atsevišķi medikamenti piedzīvojuši popularitātes kāpumu;
- ir laiks remontdarbiem, tāpēc DIY tipa veikali ir populāri meklē;
- populāras kļuvušas bankas, ziņu portāli un tiešsaistes izklaides.
Pētījuma rezultāti pilnā apjomā apskatāmi imarketings.lv mājas lapā.
Vēl, runājot par dažādām tendencēm, dienasgaismu ieraudzījis sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” Latvijas influenceru ietekmes tops. Indeksā noskaidroti deviņu jomu – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto un video, sports, jaunatne – līderi kategorijās mikro (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), medium (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un makro (no 25 000 sekotājiem). Ar topa rezultātiem iespējams iepazīties Delfi rakstā.
Mārketinga influenceri turpina piedalīties Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) sarunu ciklā, ko vada asociācijas valdes loceklis un arī Latvijas reklāmas nozares veterāns Māris Naglis. Sarunas gan ar aģentūru, gan ar dažādu uzņēmumu mārketinga profesionāļiem skatāmas LRA YouTube kanālā.
Turpinot par vizuālo saturu, aģentūra Infinitum ir apkopojusi aktualitātes attiecībā uz grafisko dizainu un fotogrāfiju izmantošanu digitālajā vidē. “Vidēji pie viena sociālo tīklu ieraksta lietotājs pavada 2,4 sekundes, kuru laikā visu tekstu izlasīt nekādi nevarēs, tāpēc bez attēla vēstījums var netikt uztverts.” Kā un kādus attēlus izvēlēties? Par to aģentūras bloga ierakstā.
Un šo aktualitāšu apskatu beigšu ar faktu, ka Latvijā radīts pirmais reklāmas video, kas veidots pilnībā attālināti, aktieru ādā iejūtoties amatieriem un par filmēšanas laukumu kļūstot viņu mājām. Plašāks ieskats teksta formā atrodams portālā Dienas Biznesā. Savukārt video formā fiksētas filmēšanas aizkulises.
Runājot par Infinitum rakstu, tas ir pilns neprecizitāšu (1) ir palielinājies informācijas uztveres ātrums un tā lietderības noteikšana. Tādēļ ir visai diskutabls uzsvars uz attēla obligātu lietojumu. Ir redzētas arī pūļa akcijas, kad lietotājs ar viena paša teksta palīdzību mēģina noskaidrot, cik to lasa viņa “draugi”. Šiem ierakstiem parasti ir bijis pietiekami augsts iesaistes līmenis. (2) Tiek neatbilstoši lietots Abstrakcionisma jēdziens. Pievienotie paraugi un apraksts vairāk liecina par Sirreālisma elementiem. (3) Lietotais Organiskuma jēdziens arī ir diskutabls. (4) Saruna par pretstatu perfektumam notiek kopš 90. gadiem, kad vizuālajā komunikācijā parādījās un drīz vien sāka dominēt momentuzņēmuma estētika. Drīzāk būtu jārunā par to, ka arvien vairāk aktualizējās sociālās atbildības un iesaistes jautājumi, kas arī diktē sociālās fotogrāfijas parādīšanos mārketingā. Runājot par IMarketing pētījumu – pieprasījumu savstarpējā salīdzināšana un attiecīgu secinājumu izdarīšana ir loģiska, tomēr gribētos vērst uzmanību uz to, ka atsevišķu datumu savstarpēja salīdzināšana vienam pieprasījumam nebūs relevants. Nav skaidra datumu izvēles metodika, kā arī satur ievērojamu kļūdas iespējamību. Droši vien ticamību piešķirtu ilgstošaka perioda savstarpēja salīdzināšana.