Roman ecom21

Digitālais mārketings B2B attiecībās

Kad vēl notika pasākumi, Rīgā pulcējās ar e-komercijas jomu saistīti profesionāļi un interesenti konferencē eCom. No mārketinga zināšanu viedokļa viena no interesantākajām lekcijām bija par digitālā mārketinga izmantošanu B2B attiecībās.

Ar lekciju uzstājās Roman Kumar Vias, dibinātājs un vadītājs aģentūrai “Qmarketing Agency“, kas strādā Krievijā, Lielbritānijā un, iespējams, drīzumā uzsāks darbu arī Silīcija ielejā.

Galvenā atšķirība B2B un B2C pārdošanas ciklā ir lēmuma pieņēmējs – pārdošanas cikls ir garš, jo sākotnēji ir grūti atrast pašu lēmuma pieņēmēju un pēc tam process ir ilgs, jo ir daudz iesaistīto pušu. Neskatoties uz to, ka tiek uzskatīts – digitālais mārketings ir vairāk piemērots B2C attiecībās – Roman šo pieņēmumu mēģināja apgāzt.

  1. daudzu kanālu analītikas dati jācenšas apvienot, lai iegūtu vienotu priekšstatu par to, kas un kāds īsti ir tavs klients;
  2. izmanto Facebook un Instagram – Roman uzskata, ka Facebook šobrīd spēj nodrošināt vienus no labākajiem mākslīgā intelekta algoritmiem pasaule, un tas ir iespējams datu vākšanas metožu dēļ. Līdzīgā auditorija (lookalike) savienojumā ar uzņēmuma klientu datubāzi ir viena no efektīvākajām kombinācijām šajos sociālajos tīklos. Arī B2B attiecībās;
  3. Roman iesaka domāt radoši, lai iegūtu potenciālo klientu kontaktinformāciju. Piemēram, ir iespēja reģistrēties darba sludinājumu lapās, kur dažādu nozaru pārstāvji brīvi publicē savus kontaktus. Ja tos saglabā un augšupielādē Facebook, ir iespējams atrast efektīvu līdzīgo auditoriju. Šeit gan jāpiebilst, ka Krievijas un Lielbritānijas tirgus, kur ikdienā strādā Roman, ir daudz lielāks un šai iespējai ir plašāks pielietojums. Tas, ko būtu vērst ņemt vērā, ka 30 – 40% gadījumu ar telefona numuriem iespējams veiksmīgāk atrast auditoriju. Visticamāk tas ir tāpēc, ka, reģistrējoties sociālajos tīklos, cilvēki biežāk izmanto savas privātās nevis uzņēmuma e-pasta adreses;
  4. ģeolokācijas funkcijas izmantošana – piemēram, ja jaunuzņēmums tiekas ar investoru un ir zināms laiks un vieta, vēlāk šim investoram var atrādīt reklāmas un rakstus, kas par šo jaunuzņēmumu publicēti dažādos medijos. Īsumā vēstījums – savai nolūkotajai auditorijai rādiet arī rakstus, kas publicēti citos medijos un stāsta par jums.
  5. reklāmai ir labāks rezultāts, ja tā ir spilgta, krāsaina un uzmanību piesaistoša;
  6. Google Chrome piedāvā aplikācijas, kas palīdz lietderīgi izmantot LinkedIn. Tām ir maksas un bezmaksas versijas. Šī raksta autore vēl šādas aplikācijas nav izmēģinājusi, tāpēc ieteikt nevar, bet, ja kāds izmēģina vai lieto, ieteikumus un atsauksmes var rakstīt šī bloga ieraksta komentāros.

Pievienot komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti ar *